بیماری زونا چیست و راه درمان Fundamentals Explained

Wiki Article

زونا ممکن است براساس ظاهر و انتشار مشخص بثورات زونا، قابل تشخیص توسط پزشک باشد. یک جوش دردناک و تاول زده شده که در درماتوم تعریف شده است، علامتی است که نشان دهنده زونا است. آزمایش خون یا آزمایش‌های دیگری معمولاً لازم نیست. تشخیص زونا قبل از ظهور بثورات یا در موارد تبخال سینوس زوستر (زوستر بدون بثورات) می‌تواند چالش برانگیز باشد.

Even a contented celebration, like a marriage, can produce a sort of strain that delivers out paranoid feelings combined with the joy.

افراد مبتلا به این اختلال به ندرت خودشان به دنبال درمان هستند. معمولاً اعضای خانواده، همکاران یا کارفرمایان، آنها را برای درمان به مراکز سلامت روان ارجاع می دهند.

این باورها، عموماً بی‌اساس هستند و به خاطر شک و بی اعتمادی و ناتوانی در برقراری روابط نزدیک در کار و زندگی شخصی آنها اختلال ایجاد می‌کند و زندگی اجتماعی شان را به شدت محدود می کند.

مطالب مرتبط ۹ راهکار ساده برای پیشگیری از سکته‌ی مغزی و افزایش طول عمر ۲۸ اسفند

سر و کار داشتن با افراد پارانویید بسیار مشکل است زیرا بسیار زودرنج هستند و رفتارشان معمولاً خصمانه‌است و از نظر احساسی بسیار بسته و نسبت به هر فعالیتی بی میل هستند.

اثر این ویروس ممکن است در داخل و یا اطراف گوش هم ایجاد شود که منجر به مشکلات تعادل و شنوایی و نیز ضعف ماهیچه در سمت مبتلا شده صورت می‌شود.

افراد مبتلا به این اختلال همیشه مراقب و به اطرافیان مشکوک هستند و بر این باورند که دیگران دائماً درصدد تحقیر، آسیب رساندن یا تهدید آنها هستند. به نظر این افراد، رفتار و طرز فکرشان بیماری زونا چگونه منتقل میشود عادی است.

When The stress ratchets up in your daily life, you could possibly start to feel a lot more suspicious of other people. As well as anxiety doesn’t ought to be a little something negative like ailment or occupation decline.

برای مثال کسی که دچار این توهم شده‌است که یک شخصیت مهم سیاسی یا ادبی است، می‌تواند در دسته مبتلایان به پارانویای مطلق بگنجد.

افراد بارداری که هرگز آبله‌مرغان نداشته‌اند و واکسنی برای آن دریافت نکرده‌اند.

بیش از افراد عادی از حساسیت، زودرنجی، شکاکی، بدبینی و یک دندگی بهره‌مند است و چه بسا همین ویژگی‌ها و حالت‌های متفاوت است که موجب شکل‌گیری اندیشه‌های عمیق در او می‌شود.

کژانگاری، مانند گمان به این که همکار شما می‌خواهد شما را مسموم یا صدای شما را ضبط کند.

اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین واتس آپ تلگرام چاپ شاید برای شما جذاب باشد

Report this wiki page